Mijn favorieten

IBAN-Naam Check bij RegioBank

IBAN-Naam Check bij RegioBank
RegioBank verwacht in de tweede helft van 2017 de IBAN-Naam Check in te voeren voor mobiel- en internetbankieren. Klanten kunnen vanaf dat moment gebruik maken van deze toepassing
Zo werkt de IBAN-Naam Check
Wanneer een gebruiker in internetbankieren of mobiel bankieren bij een overboeking het IBAN en de naam van de begunstigde heeft ingevoerd, wordt de naam gecheckt vóórdat de overboeking wordt uitgevoerd. Wanneer bij de check mogelijke fouten worden ontdekt, krijgt de gebruiker een waarschuwing:
  • De ingevoerde naam wijkt iets af van de naam die bij het rekeningnummer bekend is. De naam die bekend is, wordt ter controle aan de gebruiker getoond.
  • De ingevoerde naam wijkt sterk af van de naam die bij het rekeningnummer bekend is. De naam die bekend is, wordt niet getoond en de gebruiker wordt gewaarschuwd voor mogelijke vergissingen of fraude.
De klant blijft zelf verantwoordelijk voor wat hij met de waarschuwing doet. Op grond van Europese afspraken is het IBAN leidend voor het uitvoeren van een overboeking. De naam speelt daarbij geen rol. Als de ingevoerde naam juist is, krijgt de gebruiker geen melding.

De IBAN-Naam Check werkt voorlopig alleen bij Nederlandse IBANs. Wanneer een (buitenlandse) IBAN niet kan worden gecontroleerd, krijgt de klant daar ook een melding van.
 
Heeft u vragen neem dan gerust contact met ons op.
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen